poniedziałek, 21 marca 2011

SZYBKI RYZ NA SLODKO Z POLEWA OWOCOWA

                 

               Czasami bywa, ze brakuje nam czasu i pomyslu na szybki posilek, czy moze nawet danie obiadowe. Wtedy kazda gospodyni ma zagadke co podac. Mozna oczywiscie zadzwonic i zamowic cos na wynos ale mozna tez cos szybko przygotowac. Nie jest to moze nic specjalnego, ale uwierzcie mi - naprawde sie sprawdza w "ekstremalnych" warunkach.


Danie dla 4-6 osob

Czas: 30 min

  1. 400 gram zwyklego ryzu (moze byc w torebkach)
  2. 0.4 kg czerwonych lub ciemniejszych owocow (truskawki, porzeczki, maliny, jagody) lub ich mix
  3. Jeden duzy kubek jogurtu naturalnego
  4. 1.5 litra mleka
  5. Cukier

Wykonanie


                Mleko wlac do garnka i poslodzic dosc mocno. Pomalu podgrzewac mieszajac co jakichs czas, zeby sie nie przypalilo i nie powstal "kozuch". Tuz przed zagotowaniem wsypac ryz lub wlozyc torebki. Zamieszac i gotowac jeszcze 10 minut od momentu zagotowania na wolnym (malym) ogniu, czesto mieszajac. Nastepnie wylaczyc i zostawic pod przykryciem na okolo 15 min, zeby ryz "doszedl". W tym czasie zrobimy polewe.


Polewa


                  Owoce rozmiksowac w mikserze lub blenderem. Dodac jogurt i poslodzic. Znowu zmiksowac.
ALTERNATYWNIE mozna polewe zrobic z dzemu wieloowocowego i smietany. Polewe mozna wykozystac takze jako koktail owocowy lub do innych przysmakow.



                  Ryz nakladac na goraco i polac polewa. Udekorowac bita smietana.
To naprawde szybka i smaczna potrawa. Rewelacyjnie sprawdza sie w sytuacjach braku pomyslow "co na obiad"?



S M A C Z N E G O !!!!!!



7 komentarzy:

  1. mniam mniam bardzo dobre jako danie główne albo deser!!!!!!!!super przepis!!!bedzie powtórka jutro!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze sie bardzo, ze posmakowalo. To zacheta dla mnie by dodawac wiecej przepisow. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Posmakowało i to bardzo :)Ja robiłam podobny ryż tylko do jogurtu dodawałam cynamon albo wanilie ale przyznam,że ten przepis bardziej mi smakuje i ładniej wygląda(bo tak kolorowo):)choć moj też był niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo dobre ,dobre tez robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  5. to nie jest komentarz do potrawy, ale do twojej strony... jako ze nie znalazlam nigdzie indziej gdzie bym sie mogla podzielic uwagami.
    Strona wyglada na interesujaca ale bardzo zle sie czyta ...tlo jest troche albo za ciemne, albo bym zmienila czcionke z czarna na biala moze??
    nie wiem czy to tylko dla mnie czy komus jeszcze sie zle czyta ...
    tak tylko sobie pomyslalam ... ... ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje bardzo za cenne uwagi. Postaram sie ulepszyc ale potrzeba mi troche czasu na to, zeby sie we wszystkim rozeznac.

    OdpowiedzUsuń
  7. a mi sie dobrze czyta:))))))))

    OdpowiedzUsuń